Kan vores skyhøje gaspriser og afhængighed af udenlandsk olie vise sig for at være en velsignelse i forklædning?
Det synes som om den mest effektive måde at nå ud til forbrugerne er gennem vores pengepung. Vi er en gang mere oprørt over høje brændstofpriser og krævende gøres noget ved det.
Bilindustrien har teknologien til at bygge biler med god brændstoføkonomi, det har haft meget af denne teknologi i årtier, men det har ikke udviklet denne teknologi i omkostningseffektive masse afsatte køretøjer. Hvorfor? Fordi forbrugerne ikke har krævet det. Uanset hvad, bilindustrien er og altid vil være forbruger drevet.
Så længe forbrugerne fortsætter med at købe, hvad industrien er at lægge ud, vil de holde bygge, hvad de er ved at opbygge. Indrømmet, på grund af emissionskontrol og højere kilometertal standarder i år vi nu har mindre skadelige emissioner og bedre kilometertal end vi gjorde for 20 år siden. Mens dette har været en fantastisk start kan ikke vi lade det blive en standsested.
Lad os tage realistisk kig på hvor vi er i dag og hvordan vi, som forbrugere kan hjælpe forsikre en mere koste effektivt og sundere fremtid for os selv, vores børn og generationer fremover. Vi har nu hybridbiler, som giver meget bedre brændstofeffektivitet og mindre forurenende stoffer og brændselscelle køretøjer, der bruger ingen benzin, og producerer ingen skadelige emissioner.
Både hybrid og brændselscelle køretøjer anvendes i øjeblikket i masse transit systemer i mange udvalgte amerikanske byer såvel som i Canada og Tyskland der omfatter transit bybusser, taxier og levering køretøjer såsom UPS.
Militære køretøjer – i April, den amerikanske hær tog imod levering af den modificerede brændselscelle Chevrolet Silverado, der er i stand til at generere 188 kW og 317 fod-pund af drejningsmoment, eller omkring den motoriske moment genereret af GMS 5,3 liters V-8 motor. Det er første gang, køretøjet har været drevet i Californien. Det vil blive leveret til Marines på Camp Pendleton, Californien, senere på året til demonstration og evaluering.
“Dette køretøj har tilbragt de sidste par måneder udfører civil-type pligt på Ft. Belvoir, Va. hvor hær soldater har været evaluere ydelsen og lære første hånd om brint og brændselsceller,” sagde Dr. McClelland, direktør Tank-Automotive forskning , Udvikling og Engineering Center (TARDEC) af den amerikanske hær.
Verdens første individuelle Fuel Cell Vehicle kunde
California Hydrogen Highway – The Spallino familie, bor i Los Angeles-området, vil være blandt de første individer til at begynde at udnytte først af Californiens Hydrogen Highway optankning stationer, en statewide infrastruktur bygge ud undervejs at tilbyde brint tankstationer station adgang til privatpersoner. Guvernør Arnold Schwarzenegger annonceret statens forpligtelse til en Hydrogen Highway i April i år, at skabe en offentlig og privat partnerskab for at opbygge Californiens Hydrogen Highway i 2010
I projektets Chino vil Hyundai Tucson og Kia Sportage SUV’er, drevet af brændselsceller fremstillet af UTC brændselsceller, fungere i hele det sydlige Californien og tanke op på ChevronTexaco brint station. Særlig vigtigt er on-site produktion af brint fra naturgas. Naturgas med en eksisterende distributionsinfrastruktur, er afgørende for den endelige overgang til brintøkonomien. Denne station har også den fremtidige evne til at konvertere andre vedvarende brændstoffer såsom ethanol, i brint til optankning brændselscelle køretøjer.
Brint brændstofpåfyldning stationen – EPA har bestilt en brint brændstofpåfyldning stationen på dets nationale køretøj og brændstof emissioner Lab i Ann Arbor, Michigan. Stationen giver komprimeret hydrogengas for hydrogendrevne biler i sydøstlige Michigan.
Lab i Ann Arbor, Michigan er det første føderale facilitet til at installere sådan et køretøj brændstofpåfyldning stationen. Denne state-of-the-art station fungerer som en virkelig verden eksempel for andre af de sikker installation og drift af en brint brændstofpåfyldning stationen. Ud over at støtte brændselscelle levering køretøj test Program, vil denne station også bruges til brændstofpåfyldning af brint som brændstof køretøjer udstationeret i fremtiden i Michigan.
Så måske vores fremtid ser lysere med mindre afhængighed af udenlandsk olie og en god start for at opnå renere luft og et sundere miljø for alle. Men det ligger i vores hænder, hver af os, forbrugerne, og hvilke valg vi gør, vil afgøre vores fremtid.